Marchewkowy serniczek

Skoro nie podjadam "brudów" od 6 dni a lubię #ciastki nie zostaje nic innego jak zajadać się marchewką :P Jeszcze gdyby tylko te marchewki same się tarkowały :P Czas na kawę i marchewkowy serniczek :)

Archiwum prywatne

Macie teraz dwie drogi — robicie ciasto marchewkowe wg swojego przepisu i też na pewno wyjdzie lub wg mojego poniżej :)

Składniki:

  • 1 i ½ szklanki startej marchewy;
  • 2 jaja;
  • 50 gr mąki kokosowej;
  • 2 łyżki mleczka kokosowego (ja użyłam z puszki);
  • 1 łyżka oleju kokosowego;
  • szczypta soli;
  • łyżeczka cynamonu;
  • pół łyżeczki sody;
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia;
  • ksylitol — ja dałam 80 gr (uważam, że to wyszło mocno za słodkieeee) - w klasycznym cieście marchewkowym używam miodu i też wychodzi dobrze, więc nie wiem czy nie przekombinowałam z tym ksyliotlem tutaj.

Oczywiście wykonanie jak na mnie klasyczne — wszystko razem blendujesz :P Jedyna brudna robota to marchewka, którą należy starkować. Blendujemy mleczko kokosowe, olej kokosowy, ksylitol i jajka. Dodajemy do nich pozostałe suche składniki — mąkę kokosową, cynamon, sól, proszek i sodę. Całość jeszcze chwilę blendujemy na jednolitą masę, do której wrzucamy już tylko marchewę.

Piekarnik — 180 stopni na 35 — 40 minut. Sprawdź patyczkiem czy się dopiekło — patyczek się nie lepi, chociaż ciasto sprawia wrażenie mokrego :) Dochodzimy do warstwy sernikowej. Tutaj Wasza dowolność — czy używacie kupnej masy sernikowej czy twarogu wymieszanego z masą sernikową. Ja użyłam tutaj opcji pół na pół.

Nie mam pudełka masy sernikowej, ale została zakupiona w Lidlu. Opcja trzecia — jak robicie sami serniczek na zimno to też się sprawdzi — przy okazji poproszę o prosty przepis fit-sernika na zimno :P z galaretką :) A teraz łamiemy na kawałki nasze ciasto marchewkowe i zalewamy je naszym serniczkiem :) Lodówka na 5 godzin i gotowe :)

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Dekoracja czym lubisz … u mnie kostka gorzkiej czekolady. Mogą być wiórki kokosowe czy orzechy, płatki migdała itd. Może się wydaje, że to dużo roboty ale uwierzcie, że to chwilka wszystko — dłuższy czas oczekiwania na ciasto niż sama robota :)

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto”