Jak schudnąć czyli temat rzeka

Ćwiczysz i ćwiczysz, biegasz i skaczesz , dźwigasz i sapiesz a tu dalej NIC. Miały być długie nogi, pupa jak orzeszek, brzuch jak kaloryfer a tymczasem nogi to dwa kołki, pupa jakaś rozlazła a brzuch ? Koło ratunkowe. Ehh życie a miało być tak pięknie!

Archiwum prywatne

Kaloria

To jest odpowiedź na cały ból i dół. Jedni liczą, inni się z tego śmieją a Ty rób swoje. Ja liczę i chociaż kolega mówi, że jestem niewolnikiem własnego talerza to wcale z tego powodu nie płaczę po nocach. Na mnie system jem ile chcę nie działa. Sprawdzałam, nie liczyłam i gó&$# z tego miałam.

Dlaczego?

Każdy z nas jest inny, każdy ma swoje zalety i wady, każdy ma swoje lepsze i mocniejsze punkty. Tak jest z ciałem. Jednym wszystko przechodzi łatwiej, a innym trudniej. Idzie o somatotyp sylwetki oczywiście. Możesz wykonywać ten sam trening co koleżanka obok i nie mieć żadnych efektów kiedy ona jest już na ostatniej prostej… 

A miało być tak pięknie!

Chudnięcie to proces długotrwały, wymagający dyscypliny i silnej woli. Jeśli myślisz, że zaczynając w marcu na czerwiec będziesz tą długonogą Pięknotą ze Słonecznego Patrolu to raczej tak nie będzie :) 

Nie to żebym chciała Ci podcinać skrzydła na starcie ale w 90 proc. przypadków to po prostu wymaga znacznie dłuższej pracy. Systematycznej. Nie ma czasu na mazanie i lenistwo. Oglądasz TV ? To właśnie przestaniesz :) :) Twoje TV to będzie aktywność.

Proste

Mało sympatyczna ta wizja się robi? Tylko tak Ci się wydaje. Zatem wracamy do tej kalorii. Musisz wiedzieć ile masz jeść. Pomijam tutaj cały syf jedzeniowy bo na to nie ma po prostu tutaj miejsca. Nie możesz jeść ciastek i być ciasteczkiem. A przynajmniej nie na tym etapie.

Liczymy całkowite dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Wzorów jak zawsze pełno, kalkulatorów również. Ty bierz kartkę,  kredkę i rysuj! Nie chce Ci się? No to możesz dalej mieć NIC lub w końcu być tym ciasteczkiem :)

Wybieraj

Dobowe zapotrzebowanie kaloryczne to nic innego jak liczba kalorii, które wykorzystujesz w ciągu 24 godzin na podtrzymanie podstawowych funkcji życiowych (oddychanie, wydalanie, sen, krążenie, odbieranie bodźców itd.) jak i całej „reszty” czyli aktywności którą będziesz uprawiać.

Równanie Harrisa-Benedicta

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

PPM to nic innego jak podstawowa przemiana materii czyli ta, której potrzebujesz do obsługi podstawowych funkcji  życiowych. Nie schodzimy poniżej PPM bo nie ma po co.
I tutaj dla wszystkich Fanek diet 1200 kcal i 1000 kcal!!!

Jak chcecie na tym schudnąć to ja nie wiem :) Jedyne co robicie to autodestrukcja! Ten temat budzi we mnie dziwny nerw więc muszę go ominąć. Jedna ważna kwestia – ciało FIT to nie jest ciało z wybiegów dla modelek czyli klasyczny wieszak. Wieszak niech sobie śmiga po wybiegu.

Ty masz mieć żelazny poślad niczym orzeszek ! A żeby chudnąć musisz jeść!!!! Nie głodzić się, a jeść! A jak dalej nie chudniesz to liść sałaty i tak Ci w tym nie pomoże.

Wiemy co to PPM wracamy do całkowitej dziennej przemiany materii CPM. Potrzebujemy teraz współczynnik aktywności, który oszacujesz sama.

Przykład

Twoje dzienne PPM to 1350 kcal
Współczynnik to 1,55
CPM = 1350 x 1,55 = 2 092 kcal/ dzień

Jak kontrolować masę ciała?

1.  Aby utrzymać masę ciała jesz tyle ile przed chwilą wyliczyłaś CPM.
2.  Aby chudnąć – musisz wytworzyć deficyt kaloryczny czyli jeść mniej niż potrzebujesz czyli mnij niż CPM
3.  Aby przytyć – musisz wytworzyć nadwyżkę kaloryczną czyli jeść więcej niż przed chwilą wyliczyłaś.

Tylko ile mniej ?

Zmniejsz swoją CPM o 15 %. Taka ilość powinna zapewnić zdrową i długoterminową redukcję tłuszczu.

Utrata tłuszczu = CPM – 15 %

Utrata = 2092 – 15 % = 1778 kcal

To jest tylko moja propozycja, którą uważam za rozsądną. Pamiętaj, że drastyczne ograniczenie kalorii owszem prowadzi do szybszej utraty masy ciała, ale w dłuższej perspektywie czasu spowolni metabolizm, zwiększy głód, obniży poziom energii, uniemożliwi dostarczenie odpowiedniej ilości składników odżywczych, a na koniec spowoduje utratę beztłuszczowej masy ciała, a tego nie chcemy! To wszystko naczynia powiązane.

Podczas całego procesu odchudzania czy jak ja to nazywam przebudowy ciała musisz myśleć i używać mózgu :) Tzn. obserwuj się. Jeśli nie ma zmian coś dalej jest nie tak. Moje magiczne słowa na koniec – czas i konsekwencja czyli siła jest Kobietą!!! Powodzenia.

PS. Rozkład makro kolejnym razem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Śniadanie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem?

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Odchudzający koktajl z selera Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi